Mobile ranking update

Google neemt een mobiele site nu ook als rankingfactor mee. Het is dan ook belangrijker dan ooit, want de verwachting is dat in 2015 het aantal zoekopdrachten op mobiel even groot wordt als op desktop en misschien zelfs overstijgt.

Waar moet je allemaal op letten bij een mobiele site?

Welk type mobiele varianten?

Er zijn verschillende mogelijkheden voor een mobiele website: responsive, dynamisch en websites met afzonderlijke URLs:

  • Responsive
  • Dynamisch (adaptive)
  • Afzonderlijke URLs

Mobielvriendelijk óf niet?

Gebruik de Mobile Friendly tool om te achterhalen of je website mobielvriendelijk is of niet en je weet direct hoe je ervoor staat. Google geen gradaties: je website is mobielvriendelijk of niet. De tool controleert je website o.a. op de volgende punten:

  • Witruimte tussen knoppen en links
  • Leesbaarheid tekst
  • Aanpasbaarheid aan formaat device
  • Gebruik van flash

De punten hierboven zijn belangrijk om te checken, maar daarnaast zijn er nog drie punten waarvan je op de hoogte dient te zijn:

Wil je het volledige artikel lezen? Kijk op: http://www.adwise.nl/blog/klaar-voor-de-mobile-ranking-update.html



Leave a Comment